Bağımsız elektronik ateşleme sisteminin görevi, yanma odasına alınan hava – yakıt karışımının en uygun anda buji ile ateşleyerek yanmayı başlatmak için gerekli avansı vermektir. Bağımsız elektronik ateşleme sisteminde her silindir için ayrı bir ateşleme bobini kullanılmıştır, ateşleme bobinin içerisinde ateşleyici ünite, primer ve sekonder sargılar ve direkt bujiye bağlanabilirler. Bağımsız elektronik ateşleme sisteminde buji kablosu […]
Kamber, kaster ve toe açıları araç dinamiği ile ilgilenenler için pek yabancı olmadıkları kavramlardır. Bu açılar aracımızın yol üzerindeki güvenliğini ve lastik ömrünü belirleyen en büyük etkendir. Bu açıların kullanımına göre optimum ayarlanması ile araç sürüş kabiliyetleri arttırılabilir. Kamber Kamber, kaster ve toe arasında en çok tartışılan ve anlaşmazlığa yol açan kamber açısıdır. Taşıtın ön tekerleklerine […]
Türkçe kelime anlamı turbo zamanlayıcı olan turbo timer, erken turbo aşınmasını ve arızasını önlemek için motorun gereken soğutma süresini otomatik olarak gerçekleştirmek, aracın motorunu önceden belirlenmiş bir süre boyunca rölantide çalıştırmak üzere tasarlanmış bir cihazdır. Aşırı beslemeli bir motora sahip araç çok uzun süreli bir sürüşten sonra, aracın motorunu rölantide çalıştırmak önemlidir. Böylece turbo sisteminin […]
Otomobil fren sistemlerinde kullanılan performanslı fren diskleri frenleme sırasında yüksek ve sabit bir sürtünme düzeyi sağlar. Daha büyük disk frenler sayesinde frenlemede ısı sorunu azalır ayrıca hem fren mesafesi azalır hem de fren gücünde ısınmadan kaynaklanan azalma daha az olur. Karbon seramik fren diskleri ise geleceğin otomobil fren teknolojisi açısından çok önemli bir yere sahiptir. […]
Etanol Yakıtı ve Performansı Etanol yakıtı, otomobiller ve diğer motorlu araçlarda, tek başına bir yakıt olarak ya da benzine karıştırılan bir katkı maddesidir. Etanol, hava kirliliğini azaltmak ya da petrol ürünlerinin tüketimini azaltmak amacıyla, benzinle değişik oranlarda karıştırılarak kullanılabilir. En yaygın uygulamalar E10 ya da E85 diye bilinen sırasıyla %10 ve %85 etanol içeren karışımlardır. Etanolün yakıt […]
Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir. Dört zamanlı bir motorda krank mili iki tur yaptığında eksantrik mili bir tur yapar. Eksantrik (kam) milinin amacı, supapların açılma-kapanma zamanlarını ayarlamaktır. Motor devriyle orantılı çalışan bu mil, motorun düzgün çalışması için çok ince ayar yapılarak motor üzerine konumlandırılmıştır. Kam milleri yüksek kaliteli karbon çeliklerinden genellikle döküm yöntemi ile imal […]
Dump valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını filtreye geri yollayarak kompresör türbinin yavaşlamasına engel olmak için üretilmiş bir parçadır. Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde gaz kelebeği kapanır fakat turbo hala dönmeye devam etmektedir. Sistem kapalı bir devreye sahip olduğundan, turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç, kompresör türbinine büyük bir kuvvet uygulayarak […]
Sektörde bilinen adıyla downpipe, genel olarak turbo sistemine sahip araçların egzoz sisteminde turbo ile katalitik konvertör sistemini birleştirmek amacıyla kullanılır. Günümüzde otomotiv firmaları, ürettikleri araçların egzoz sistemlerini mümkün olduğu kadar ucuz, kolay ve özensiz imal etmekte ve performans kayıplarını pek önemsememektedirler. Bundan dolayı egzoz sistemlerinde genel olarak çok sayıda kavis ve büküm bulunmaktadır. Kavis ve bükümler, aracın […]
Günümüz otomotiv üreticilerinin araçlarında kullandıkları amortisör ve yay sistemleri araç kullanıcılarının istekleri doğrultusunda müdahaleye izin vermemektedir. Bu sebeple, kullanıcılar için geliştirilmiş olan coilover sistemleri araçlarda kullanılmaktadır. Coilover sistemleri ile aracınızın yol tutuş performansını iyileştirebilir,dış görünümünde farklılıklar yaratabilirsiniz. Coilover, aracınız için yükseklik – alçaklık ayarı, amortisörleriniz için sertlik ayarı ve aracınızın sürüş dinamiklerinden olan kamber açısını ayarlama imkanı […]
Bir otomobilin en önemli bölümlerinden biri de içindeki süspansiyon sistemidir. Süspansiyon sistemlerindeki amaç, lastiklerle yol arasındaki sürtünmeyi arttırmaktır. Bu sayede sürüş kalitesi artar ve aracın kontrolü daha kolay olur. Süspansiyon sistemleri araç içinde bulunan kişilerin güvenliği ve konforu için son derecede önemlidir. Bu sistem sayesinde araçlar kasislerden veya engebeli yolardan geçerken zemin ile bağlantısı kesilmez […]